Czy urządzenia elektroniczne nadają się na gadżety reklamowe? Wielu reklamodawców odpowie na powyższe pytanie twierdząco, choć znajdą się i tacy, którzy zaprzeczą. Niezależnie od tego, na pewno można znaleźć zastosowanie w marketingu dla urządzeń elektronicznych. Jeśli staną się zaś gadżetami reklamowymi, jak powinny wyglądać? Czy powinny promować daną markę wprost czy może pośrednio? Szczegółowe rozwiązania mogą być przeróżne, ale na pewno gadżet tego rodzaju powinien nosić nadruk, bowiem nadruk jest najlepszym elementem, dzięki któremu można reklamę eksponować. Wyeksponowana reklama jest zaś efektywna. Kto z tego rodzaju gadżetów korzysta? Rzecz jasna, przede wszystkim te firmy, które na to stać, które mogą sobie pozwolić na taki wydatek. Ale to za ogólne stwierdzenie.Bardziej szczegółowa analiza tego, kto konkretnie reklamuje się przez gadżety reklamowe może być przeprowadzona, jeśli zostanie wybrany przykład. Wśród urządzeń elektronicznych dobrze nadaje się na gadżet reklamowy pendrive z nadrukiem. I to on stanie się przykładem.
Kto (jaka firma) reklamuje się przez pendrive z nadrukiem? W pierwszej kolejności marki działające w obszarze komputerów, IT i innych technologii. Jest ot najprostsze skojarzenie, bowiem pendrive, jako urządzenie elektroniczne, z ową technologią po prostu jest związany. Firmy te, najczęściej producenci sprzętu elektronicznego lub np. duże (krajowe i międzynarodowe) firmy informatyczne, umieszczają na tych niewielkich przenośnych dyskach swoje loga i hasła reklamowe.
Po drugie pendrive z nadrukiem to miejsce reklamy firm produkujących akcesoria gospodarstwa domowego. Firmy te wiedzą, że pendrive’y są w dzisiejszych czasach potrzebne i popularne wśród wszystkich użytkowników komputerów. A zatem, czemu nie wykorzystać tego do reklamy?
Trzecia grupa firm to marki działające w obszarze odzieży i innych tekstyliów czy wyrobów skórzanych. Może to nieco zaskakiwać, ale jeśli np. producent etui na sprzęt elektroniczny reklamuje się z użyciem tego sprzętu, fakt ten dziwić nie powinien. Ponadto warto zauważyć, że ze względu na szerokie zastosowanie, pendrive to urządzenie rozpowszechnione wśród klientów wszystkich firm. A zatem, jako nośnik reklamy, jest to gadżet doskonały.